Arina's Diary

      ❄️アリナのステキな日々とHAPPY EARTHの活動紹介❄️         ❄️My sweet life & HAPPY EARTH Activities!❄️

はにわ博物館に行きました Haniwa Museum

💓😊💓😊💓😊💓😊💓😊💓😊

ホームスクーラーの集まりで、家から遠くない所にある、はにわ博物館に行きました。

縄文の劇を作り上げたいと思っているので服のデザインを見学するのにぴったり!? ちょっと時代が違うけどね〜。 

f:id:ArinaV:20181230153515j:image 

 

そこは私が幼稚園児の頃に見学に行ったことがある場所でした。けれど見たものをほとんど忘れていたのでちょうど良かったです!

I went to Haniwa Museum that is not far from our house, with home schoolers.  Haniwa is Clau figures made in ancient times.  I want to make JOMON drama for a play with my friends, and I want to make the JOMON clothes for it.  It was the place I have been when I was kindergarten child.  But I have forgotten what I saw, so It was nice see again.

 

f:id:ArinaV:20181230153521j:image

 

友達はみんな、弥生時代のアニメの映画を見ていました…📺。 続いて私も〜!

All my friends were watching a film about Kohun period. I watched too 📺 

 

帰りに勾玉作りのキットを買ってきました!

みんなと一緒に行けて楽しかったです。

I bought a kit to make Magatama Stone necklace.  I spent time with my friends and it was nice!

✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟