Arina's Diary

      ❄️アリナのステキな日々とHAPPY EARTHの活動紹介❄️         ❄️My sweet life & HAPPY EARTH Activities!❄️

第3回世界青少年「志」プレゼンテーション大会!!

第3回世界青少年「志」プレゼンテーション大会に第一回&第二回のファイナリストとして参加させていただきました!!!

 

この大会は今まで国立オリンピック記念青少年総合センターで行われていましたが、今年は、コロナの影響でオンラインになってしまいました。

f:id:ArinaV:20201027221630j:image

 

私は、プレゼンの日、山村留学先の見学のために沖縄に行っていました。

 

忙しかったのですが、何とか時間を作ってこの志プレゼンテーション大会に参加することができました!!!

オンラインのせいか、以前の大会の倍以上の人たちが参加していてびっくりしました!

 

オンラインだったけど、本当に一人ひとりの思いが強く伝わってきてすごく素晴らしかったです!

実際に会場で目の前で聞いてみたかったですね笑


一人一人が本当に素晴らしい志を発表してくれて、私も涙が出そうになりました!

こういう子たちがきっと、未来の地球を幸せに導いてくれるのかなと思います!

 

 

 

最優秀賞の発表の瞬間、13人のファイナリストはみんなドキドキしていました。最優秀賞は2名選ばれ、それぞれ文部科学大臣賞と環境大臣賞も選ばれます。

 

果して最優秀賞に選ばれるのは誰か?!

 

みんなほんとにほんとに涙が出るほど感情が伝わってきて、もう誰が優勝するかドキドキハラハラ!

そして、最優秀賞者は、、、?

文部科学大臣賞は、エントリーナンバー第〇〇番「岩下唯愛(ゆめ)さん」

 

ゆめちゃんは元々前から知っていてとても素晴らしい志を持っており、少し前から一緒にオンラインミーティングなので会っているので、優勝発表を聞いたときにお母さんと一緒に叫び上がりました!笑

f:id:ArinaV:20201027222504j:image

 

そして私も去年頂いた環境大臣賞をいただくのは誰なんでしょうか!?
発表が始まりました!

環境大臣賞は…?

エントリーナンバー〇〇番「飯嶋帆乃花(ほのか)さん」

 

ほのかちゃんは、以前、教育関係のオンラインイベントでご一緒させてもらいました。今スイスに海外留学しており、小さい頃から自分がやりたいことをすぐに実行し、まっすぐに未来に突き進んでいてすごく尊敬します😊

f:id:ArinaV:20201027222441j:image


皆さんの発表が終わった後に、第一回と第二回のファイナリストとして、この世界青少年志プレゼンテーション大会の素晴らしさや自分の体験や現在の活動についてお話しさせていただきました!

 

この嬉しいニュースがあまりにも最高すぎて、しゃべっている間、心の中で踊ってました笑

 

この日、本当は少しだけ体調崩していたのですが、この大会後に元気になっちゃいました!笑


優勝できなかったとしてもたくさんの人たちに自分たちの思いが伝わってきたんじゃないかなと思います。

この大会でプレゼンをしてくれた11人の皆さんに感謝の気持ちを送ります!

これからも、世のため人のために自分が本当にやりたいことをやって未来に突き進んでいってください!

参加してくれた皆さんも来年の第4回の大会もぜひぜひ参加よろしくお願いします!笑

 

 

とても楽しかったです‼︎  次はちゃんと開場で今度こそスタッフとして参加したいと思います‼︎ 

 

 

This year, I attended the kokorozashi presentation conference as the 1st & 2nd finalist! !! !!


The conference supposed to be fun in a Venue, but it seems that this year it has become online.  Because of Corona Virus..

I was in Okinawa at that time, to see a junior high school that I'm planning to go next year.


But I could managed to make a time to atted this online presentation conference! !! !!

It was really wonderful that each person's thoughts and the kokorozashi impressed me!

But just like that, I really wanted to hear it in front of you at the venue lol

 

Each one announced a really wonderful ambition, and I almost cried!

 

At the moment of the announcement of the highest award, all 11 finalists were throb.

 

There are two highest awards, one is the Minister of the Environment Award, and the other is the Minister of Education Culture Sports Science Reward!


Who will be selected for the highest award? !!

Everyone's emotions are transmitted to the point where tears really come out, and it was exciting to see who will win!

 

And the highest award winner is ...?
The Minister of Education, Culture, Sports, Science and Technology Award is given by...? 

entry number XX "Yume Yamashita!"

Yume-chan has known from befefore and has a very wonderful ambition. I've Met her from online, once or twice, so when I heard the announcement of the winner, I nearly screemed with my mother! lol

 


And who will receive the Minister Environment Award, which I took last year !?

The announcement has begun!

Entry number XX "Honoka Iijima!"

 

Honoka-chan is studying abroad now, and since she was little, she has been doing what she really wanted to do and I love her way of thinking and I admire her very much 😊

 


Before the event, I was a little sick, but after this tournament I got better! Lol


Even For the kids who couldn't win the championship, I think that many people understanded their thoughts and passion.

 

I would like to thank the 11 people who gave wonderful presentations at this tournament!  Please continue to go forward with what you really want tI do.



It was a lot of fun! ︎
Next time, I would like to participate as a staff member at the opening! ︎