Arina's Diary

      ❄️アリナのステキな日々とHAPPY EARTHの活動紹介❄️         ❄️My sweet life & HAPPY EARTH Activities!❄️

縄文ワールドネットワーク発起人会 JOMON World Network Gathering


この前、縄文ワールドネットワークの発起人会に参加することになり、私は「世界青少年志プレゼンテーション大会」で発表した、ショートバージョンを2分間話しました。

*縄文グループネットワークHP https://jomonworld.wixsite.com/mysite

縄文時代は1万3000年もの長い間争いがなかった平和な時代。2020年のオリンピックの時に「平和のメッセージ」を世界に届けるために、たくさんの人が集まっていました。

f:id:ArinaV:20181003161705j:plain

 

アイヌの長老がいて、眉毛が長くてサンタのようなヒゲを持っていました。

f:id:ArinaV:20181003161651j:plain

パパは「どうやって眉毛を長くできるのか聞いてみたいな。」と面白いことを言っていました!わはははは!

 

ハワイ大学の元教授だった人も、不思議なお話をしていました!

おもしろーい。

 f:id:ArinaV:20181003161730j:plain

 

その後、皆んなで食堂に行って、色んな食べ物を食べたりしました。

自分の名刺を配ったりしながら、大人たちのお話の長いこと!

 

f:id:ArinaV:20181010213712j:plain

 

衆議院第一議員会館で行われ、建物内で記念写真を撮ろうとすると、何度も注意されました。なんで写真を撮れないのかなあ?

 

不思議な、面白い人がたくさんいて、楽しくて面白い日でした!

f:id:ArinaV:20181003161659j:plain

 

 

<ENGLISH>

Recently, I attended the event, JOMON World Network gathering.

https://jomonworld.wixsite.com/mysite

JOMON period had longest & peaceful period in Japanese history, which had continued around 13000 years without fight.  We have an opportunity to message "WORLD PEACE" to the world through JOMON, at the Olympic Games in 2020.


I made a speech for 2 minutes, which is a short version of "My Will Presentation" I did before.

 

The leader of Ainu tribe had a very long white moustoche and eyebrows, like Santa Claus.  My Dad said "How come he can grow such long moustoche and eyebrows?" Ha-ha!
The man who used to be a professer of Hawaii University was talking really interesting things.

After that, we had an after party and enjoyed various foods. The adults are so busy, wxchanging their business cards and talking a lot!

It was held at the House of Representatives Members' Hall.  When we tried to take some pictures in the hall, we were warned.  I wonder why?

 

There were lots of interesting people.  It was a really fun and interesting day!