Arina's Diary

      ❄️アリナのステキな日々とHAPPY EARTHの活動紹介❄️         ❄️My sweet life & HAPPY EARTH Activities!❄️

初めてのフリースクール First Activity by Happy Earth

私のフリースクール(ハッピー アース)の活動しました。

 

稲毛ヨットハーバーでゴミ拾いをしました🚯

最初は「あれゴミないじゃん、よかったね!」と喜んでいると、

「もしかするともっと先に行けばゴミが転がっているんじゃないかなぁ。」みんな賛成してもっと先のほうに行くことにしました。

 

あるお母さんが、トングでは拾えないくらい小さなプラスチックゴミを拾おうとしていました。

「そんなに小さなゴミが魚を苦しめる原因になっちゃうの?」と友達がいました。

「そうだよ。トングでは拾えないけど、少しでも人間が活動すれば少しずつキレイになるんじゃないかな。」とあるお母さんがいました。

なので私は張り切ってたくさんの小さなプラスチックのゴミを拾い集めました。 

f:id:ArinaV:20181122124432j:image

f:id:ArinaV:20181122124437j:image

f:id:ArinaV:20181122124515j:image

f:id:ArinaV:20181122124657j:image

お魚さんたちお許し下さい🙏🏻

人間という動物は自分勝手な心を持っている人もいるのです🐠

 

活動が終わった後ぐったりしましたが、気持ちがすっきりもしました!

あー幸せ♥️

ビーチクリーニング作戦の活動を今度もう一度したいと思います! 

 

 

My Free School, Happy Earth did the first activity.

We did a beach cleaning in Inage Yacht Harbor.
At first, I didn’t see any garbage?! Good for the fish!!
So we moved to the another place and we found some garbages!!

One of the mother was picking tiny plastics.  

"Are these little plastics causing fish suffer?" asked mt friend. 

"Yes, these are!! So we need to pick them up!! Otherwise, the fish will suffer!!"

After we finished, I was tired and Happy😊

I would like to do the beach cleaning again!